Friday, February 7, 2014

Hoo Hoo Holiday~~~ Perak aku datang!!!

Ngeeh Ngehhh~ (gelak dengki nama dia) Hii, akhir bulan 1 aku tamatkan dengan berjalan2 di Perak. Yahoooo, setelah beberapa bulan cuti akhirnya berjalan jua diriku ini. Selama lebih kurang 5 hari aku stay kat rumah abang aku di Markas Briged Utara pasukan Gerakan Am, Ulu Kinta. 



Mula2 memang rasa pelik duduk dalam kawasan penuh dengan bangunan biru putih (acah2 dlam penjara gitu) sebab bangunan dekat2. Haaaa, jakun aku ni memang la. Orang kampung, masuk hutan.. ehhh, hahaha. Bukan nak kutuk tempat ni la, just nak cerita experience aku tengok abang2 dan akak2 yang dilatih masa latihan polis tu.


Pagi2 dah dengan diaorang berkawad sana sini. Kiri! Kanan! Kiri! Kanan! Lain pula cerita yang berbaris lepas tu lari sambil pegang senjata sebab ada latihan menembak kat belakang. Prrrfffttttt! Salute la kat abang dan kakak aku yang berjaya melepasi halangan2 masa training polis tu. Mama suruh aku masuk polis juga lepas habis belajar. "I'M SORRY MOM!" Cerita dia, masa berkawad dekat dalam kampus pun dan boleh hilang sabar, lagilah pula nak aku training polis. Kalau rezeki dekat situ jugak, terpaksa la.. Tapi xnak laaaaa~ TT.TT. Dapat jodoh polis tak ape (ehhhhh, sempat je) hahaha. :P okay stopppppp!!!!


Nak cerita pasal, satu makanan best kat Ipoh ni.. Mee Udang la bhaiiii. Nasi ganja semua tu sorry la xsempat nak pergi merasa. Ouhhh, ruginya aku. Lain kali la ehh.. haha.. Abang aku bawa pergi satu kedai, kat mane? Entah la weyh.. aku follow je. Hikhik, serious xrugi merasa makanan ditempat orang. Sedapppp~ Udang banyak x? Okay banyak la jugak. Baru order Mee Udang yang biase, udang ade 5-6 ekor. Bayangkan Mee Udang Tsunami yang ada dalam menu list dia tu. Entah ade berapa ekor pulak ye??? Fuhh, berpeluh dek non makan.. Sodap sangat, udang pun fresh!! Selain daripada ni, aku suka gila cempedak goreng dia. Tak cukup makan kat kedai, aku minta Mama tapau bawak balik. Hahaha. (Lepas makan mee udang tu, esoknya dek non selesama. Cerita dia, sebab aku ni alahan seafood!) ;D
Papppp Pappp, Share gambar sikit. Nampak sedap x?? Hhehee


Okay! Stop kat sini. Okay papai!!!!

No comments: